Rss Feed

Commissie Speeltuinen

De taak van de commissie speeltuinen is voornamelijk het controleren van de speeltoestellen op de speelplekken in onze wijk. We bekijken of ze gerepareerd of vervangen dienen te worden. Ook de omgeving van de speelplekken in onze wijk krijgt de aandacht. Zo nodig nemen we contact op met de betreffende ambtenaar van de gemeente. We controleren vier maal per jaar (om de drie maanden) en letten dan nauwkeurig op de veiligheid van de speeltoestellen en de omgeving.
Mocht u wensen hebben omtrent de speeltuinen laat het ons weten wij proberen ze voor u op te lossen!

Contactpersoon Nelly van de Voort
E-mail adres: nelly@wijkraadmoesel.nl

______________________________________________________________________________________________________________________

Fietscrossbaan Christinelaan

Op initiatief van wijkraad Moesel, in samenspraak met omwonenden is op de plaats van de voormalige basisschool De Zevensprong een fietscrossbaan voor de jeugd aangelegd.

Financieel werd dit project mogelijk gemaakt dankzij een bijdrage van o.a. Wonen Limburg en uit de Leefbaarheidagenda MSJS. Verder is er een bijdrage uit het Samendoen Fonds en van de Sponsorwinkel gedaan. Uiteraard alles ook met ondersteuning van de gemeente Weert

Een aanwinst voor de jeugd in de wijk, getuige het feit dat er meteen enthousiast gebruik van werd gemaakt. Onlangs is de afwerking gedaan en het gras ingezaaid.

Om de baan een nog beter (groener) aanzien te geven was er een dag georganiseerd om een strook rondom aan te planten. Zo’n 200 struiken en planten werden geplant door de schooljeugd met hulp van omwonenden, ouders en vrijwilligers. Tevens is een apart veldje met bloeiende planten aangelegd. Door de wijkraad zijn ook twee picknickbanken geplaatst voor ouders die hun kinderen in de gaten kunnen houden.

4

Helaas heeft de aanplant ook enige onderhoud nodig en dit werd al een keer georganiseerd door de wijkraad en toen hebben alle bestuursleden enkele uren kunnen schoffelen. Het is toch de bedoeling dat kinderen, omwonende en vrijwilligers een beetje toezicht houden en ook wel eens de mouwen opstropen om een klein stukje te schoffelen. Zo ziet het er nog heel lang prachtig uit. Een drietal omwonende zijn al enkele keren bezig geweest om de aanplant een leuk uiterlijk te geven. Hiervoor een compliment voor hun inzet namens de wijkraad.

1

Verder mag voor allen duidelijk zijn dat de fietscrossbaan een speelterrein voor kinderen is en “geen honden uitlaatterrein”. Leuk om de honden te laten rennen, maar helaas laten enige hondenbezitters de drollen van hun hond gewoon liggen. Het is algemeen bekent dat er een opruimplicht geldt en de gemeente heeft toegezegd om dit ook in de toekomst te handhaven. Ondertussen zijn er twee afvalbakken geplaatst voor het deponeren van de poepzakjes en andere afval.